BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 15, 2009

sayang..~~




Perkataan sayang itu indah bangat...terbuai saat melafazkanya...apatah lagi menjiwai perasaan itu....aku jua seperti insan yang lain..punyai rasa sayang....sayang pada ALLAH..sayang pada NABI...sayang pada ummi dan abah...sayang saudara...saudari....sayang pada insan sekelilingku...dan sayang pada insan bergelar adam....itu lumrah..itu fitrah kejadian manusia....ingin menyayangi dan disayangi...




Untuk aku tumpahkan rasa sayang juga cinta pada insan lain...ya...aku relakan sepenuh jiwa dan raga..kerana aku tahu...sayangku itu kerana ALLAH....suruhanNYA..tapi...




Aku menjadi takut bila hatiku mula menyayangi insan dari golongan adam...yang bukan muhrimku...aku sendiri tidak pasti bila aku mula menyayanginya...tutur bicaranya...tingkah lakunya... pandanganya...semua menarik minatku untuk lebih mendekatinya dan memilikinya sebagai teman hidupku dunia dan akhirat....




kasih sayang itu lumrah...kurniaanMu pada hambaMU...tapi aku perlu mengawalnya...kerana ku tak pasti akan rencana ILAH....seribu kemungkinan sedia menanti...kini...Ku panjatkan doa..




" Andai dia adalah milikku...KAU satukanlah hatiku dengan hatinya....tapi jika dia bukan milikku...KAU tabahkanlah hatiku menerima segala ketentuanMu.."


AMIN




Ku tahu..segala yang KAU rencanakan adalah yang terbaik untuk hamba-hambaMU...


berikanlah aku kekuatan itu....kekuatan sebagaimana Kau berikan kepada Hawa saat dirinya dipisahkan dengan Adam...




sayangnya diriku padamu kerana agamamu..jika hilang agamamu..maka hilanglah rasa sayangku ini....~




0 comments: